هفت خوراکی برای سلامت مو

ضرب المثلی قدیمی می گوید: شما همانی هستید که می خورید. خواه ناخواه هر چیز که وارد بدن ما می شود بر مغز، ناخن ها، پوست، مو و دیگر اعضای ما تاثیر می گذارد. خوراکی ها تامین کننده مواد مغذی مهم در بدن هستند تا بدن عملکرد خود را در بهترین حالت حفظ کند.

طبق بررسی های کلینیک کلیولند آمریکا به عنوان مثال نشان داده شده است که چند خوارکی شامل گردو، چربی های حاوی امگا ۳، زغال اخته، زردچوبه و جو برای مغز مفید هستند. محققین بر این باورند رژیم غذایی مدیترانه ای که شامل میوه، سبزیجات، حبوبات، چربی های خوب و ماهی ست برای کمک به پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید است.

و اما در مورد موها چه ؟ با وجودی که محصولات بسیاری در بازار موجود است که فقط به بهبود موقت ظاهر گیسوان شما کمک می کنند، منتقی ست ما سعی کنیم ریز مغذی های سالمی را وارد بدن خود کنیم تا برای رشد و محافظت ۱۰۰ هزار تار موی سر ما مفید باشد.

در اینجا برخی مواد مغذی و غذاهای مفید برای سلامت مو آورده می شود:

اسیدهای چرب سالم امگا ۳ می تواند رشد و درخشش موها را بهبود بخشد. بدن ما قادر به تولید این چربی های سالم نیست، ولی می توانیم آنها را از طریق مصرف ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، سالمون، شاه ماهی، قزل آلای دریاچه ای، ماهی تن و ساردین به بدن خود برسانیم. انجمن قلب امریکا مصرف دو نوبت ماهی های چرب را در هفته توصیه می کند. اگر شما غذاهای دریایی نمی خورید، امگا ۳ ها در آجیل و مغزهایی مانند دانه کتان یافت می شود، اما نوع آن فرق دارد بنابر این ممکن است نیاز باشد تا شما در مورد مصرف مکمل های مناسب با مرکز مراقبت های بهداشتی خود مشاوره کنید.

ماست یونانی با پروتئین غنی می شود و برای سالم نگه داشتن موها بسیار موثر است. این فراورده همچنین حاوی ویتامین ب۵ (یا اسید پانتوتنیک) می باشد که ممکن است به جلوگیری از ریزش و از دست دادن موها کمک کند. حال که صحبت از پروتئین شد، با مصرف مواد غذایی مانند گوشت بدون چربی، مرغ و بوقلمون، از رسیدن مقادیر کافی پروتئین به بدن خود مطمئن شوید چون می تواند شما را در برابر از دست دادن موها محافظت کند و به رشد و ضخامت آنها کمک نماید. تخم مرغ، شیر و پنیر نیز از منابع پروتئینی کامل محسوب می شوند. اگر شما گیاهخوارید، پروتئین ها را از طریق مصرف حبوباتی مانند لوبیا، نخود و عدس به بدنتان برسانید.

توت فرنگی، مرکبات و فلفل. اینها چه چیز مشترکی دارند؟ اینها سرشار از ویتامین ث ایی هستند که که برای تولید پروتئین در بدن شما مورد نیاز می باشد. از آنجایی که بدن شما قادر به تولید و انبار کردن ویتامین ث نمی باشد، وجود مواد غذایی که حاوی این ویتامین ها باشند در رژیم غذایی روزانه شما مهم است. منابع دیگر ویتامین ث عبارتند از: آناناس، طالبی، کیوی و سبزیجاتی مانند کلم بروکلیکلم بروکسل، گل کلم و سبزی های برگدار.

غذاهای غنی از آهن. آهن پایین می تواند ریزش مو را بیشتر کند. هر گونه کمبود آهنی را با مصرف غذاهای غنی از آهن مانند گوشت بدون چربی، بوقلمون، غلات سبوس دار، میوه های خشک، حبوبات و زرده تخم مرغ درمان کنید.

بهترین دکتر پوست و مو تهران

بهترین دکتر پوست و مو غرب تهران